Een week op Curacao - deel 2

Welkom bij deel 2, en tevens het laatste deel, van mijn reisverslag over Curacao😁 Dit deel zal gaan over DE reden dat we naar Curacao zijn gevlogen; namelijk voor de bruiloft van Maikel's vader en zijn (inmiddels) vrouw. De bruiloft die oorspronkelijk in maart zou plaatsvinden konden ze met veel geluk in zijn geheel verplaatsen naar september. Applaus voor de weddingsplanster, want het was tot in de puntjes geregeld.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik aanvankelijk niet zoveel zin had in de reis naar Curacao en de bruiloft. Onder andere omdat ik de vader van Maikel niet goed ken en de vrouw met wie hij nu is getrouwd al helemaal niet. Het is niet iets om over op het internet te kletsen dus ik zal het houden bij dat ik gewoon heel anders ben qua persoonlijkheid dan hen, en dat is soms lastig.
Anyway! Toen we eenmaal op het eiland zaten en de dag van de bruiloft naderde kreeg ik er toch wel zin in. Sowieso hebben we het heerlijk gehad op Curacao omdat we de meeste dagen geheel ons eigen ding mochten doen, dus dat maakte alles al een stuk relaxter.
Ik was ook wel erg benieuwd. Het overkomt je niet iedere dag dat je naar een tropisch eiland afreist voor een bruiloft, toch? Na een gezamenlijk ontbijt maakte we ons klaar en toen kon de dag beginnen:
Het grootste gedeelte van de dag (van 12:30 tot 16:00 zo'n beetje) bestond uit photoshoots.
Enthousiast liepen we naar de eerste locatie.
De bruid en bruidegom.
De eerste shoot was met dolfijnen (lekker cheesy haha). Die maakte spectaculaire sprongen terwijl wij als groep poseerde en daarna deed het bruidspaar nog een hele shoot. Ik vond dit de leukste shoot locatie omdat we lekker naar de dolfijnen konden kijken tijdens het het fotograferen.
Na de dolfijnen zijn we naar een strandje gegaan voor foto's van het bruidspaar en daarna nog naar Willemstad, OOK voor foto's van het bruidspaar. Wij stonden bij deze twee locaties er maar een beetje bij in de volle zon en moesten foto's met onze telefoons maken. Dit vonden wij (de jongeren) allemaal een stuk minder haha...
Na een eindeloze stroom aan foto's van het bruidspaar gingen we rond 16:00 eindelijk naar de trouw locatie. Dat was op Blue Bay, een privé villa park met een bounty strand. Toen we aan kwamen zagen we direct het altaar staan en een prachtig versierde tafel. Het zag er allemaal geweldig mooi uit!
Hoe tof is deze taart met zeepaartjes erop!
Even snel wat foto's van mij en Maikel tussendoor. We moesten toch steeds wachten op het bruidspaar dus deden we zelf ook een snelle shoot haha.
Het welkomstdrankje
Toen kon de ceremonie beginnen
Na de ceremonie proosten we allemaal met taart en, uiteraard, champagne!
Nog even genieten van het mooie uitzicht over de zee.
S' avonds stond er op het zelfde strand een lange tafel klaar waarop het diner werd geserveerd. Ook dit was weer top geregeld met heerlijk eten en zelfs een live-band. Je kon duidelijk merken dat de spanning van de bruiloft bij het bruidspaar over was want de rest van de avond was erg relaxt en gezellig.

Het was leuk om een bruiloft op een tropisch eiland als Curacao mee te mogen maken. Ik denk wel dat iedereen stiekem opgelucht is dat het nu voorbij is. Door corona was alles tot de laatste minuut zo onzeker. De dag voor de bruiloft werden zelfs de maatregelen op Curacao nog aangescherpt met een avondklok, gelukkig maakte dat voor de bruiloft niks uit. Ook ben ik blij dat we nu niet meer vast zitten aan "die reis naar Curacao die is uitgesteld". We kunnen weer vooruit kijken, ook al staan er voorlopig geen nieuwe reizen op de planning.

De rest van de dagen heb ik weinig foto's gemaakt. We hebben voornamelijk weer op het strand gelegen en op vrijdag nog een boottocht op een Catamaran gemaakt. We hebben toen verschillende stops gemaakt om te snorkelen en dat was wel erg leuk. We zagen zelfs twee schildpadden tijdens het snorkelen!
Zaterdagmiddag zijn we naar huis gevlogen. De vlucht had veel turbulentie maar verder verliep alles goed. Gelukkig was ik maandag en dinsdag nog vrij want ik heb enorm last van een jetlag haha. Hopelijk gaat die snel over. Dat was het voor nu! Fijne dag allemaal😊

1 opmerking

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!