Een week op Curacao - deel 1

Zaterdag 11 september was het eindelijk zo ver: de reis naar Curacao! Nadat in maart de reis niet door kon gaan vanwege corona had de vader van Maikel het geheel omgeboekt naar september. Ik was sceptisch en nog tot vlak voor vertrek bleef het allemaal onzeker. De besmettingen namen immers weer toe in Nederland en Curacao hanteert strenge toegangseisen. We lieten ons voor vertrek verplicht testen op corona en gelukkig waren alle uitslagen negatief. Alleen een eventueel negatief reisadvies kon ons nog in de weg staan, maar dat was niet het geval! En dus vertrokken we zaterdagmiddag richting de zon :)
Na een vlucht van zo'n 9,5 uur arriveerden we in het paradijs. Onze accommodatie zit direct aan het strand en een kleine boulevard vol winkeltjes en restaurants. We kwamen zaterdagavond aan en waren allemaal te moe om nog wat te doen, dus gingen we na een kort diner naar bed. De volgende dag kon het relaxen beginnen en hebben we vrijwel de hele dag aan het strand gelegen en genoten van de tropische zee, cocktails, zomerse muziek en lekker eten.
Cheers!
De eerste avond aten we met zijn allen. Ik koos de tonijnsteak, zo onwijs lekker!
Mijn outfit van zondagavond :)
Maandagochtend gingen we ontbijten bij MOOD. Dit restaurant zit naast het appartementencomplex waar wij verbleven. Uiteindelijk hebben we hier bijna iedere ochtend ontbeten omdat het zo lekker was haha! Op de foto zie je pumpkin pancakes en de smoothie Sunset Mood.
We hadden gepland om na het ontbijt te gaan wandelen naar de Zoutpannen, een bekend natuurpark, maar dit werd ons sterk afgeraden. Als de zon eenmaal op is wordt het namelijk zo ontzettend heet, dat het maken van een wandeling (van zo'n 12 km!) bijna niet te doen is. We besloten dus morgen te gaan, maar dan extra vroeg in de ochtend, en vandaag nog een stranddag te houden. Mij hoorde je niet klagen haha.
De mango smoothies waren favoriet!
En deze jongen kwam steeds even kijken of er nog een frietje of stuk brood te halen viel. Hij klom zelfs een keer op het strandbedje van één van de gasten omdat die een frietje voor hem ophield haha.
S' avonds aten we op het strand.
We waren precies op tijd voor de zonsondergang, echt prachtig met de palmbomen ervoor!
De lucht kleurde helemaal rood en daarna begon het te onweren boven zee, echt heel tof om te zien.
De volgend ochtend ging de wekker om 5:00! We gingen expres vroeg op om voor de hitte de wandeling over de Zoutpannen te kunnen maken. Gelukkig was het vroege opstaan geen probleem omdat we nog in onze jetlag zaten (Nederlandse tijd is 6 uur later dan Curaçaose tijd).
We begonnen rond 5:45 aan de wandeling en konden daardoor de zon zien opkomen, wat ontzettend mooi was om te zien. Onderweg kwamen we eerst heel veel grote cactussen tegen.
En na een tijdje kwamen we uit bij een groot meer. Normaal gesproken zou op deze plek de Zoutpannen zijn, maar omdat het nu regenseizoen is en de zeespiegel daardoor stijgt is er een meer gevormd.
We hadden veel geluk, want doordat er in het meer kleine kreeftjes leven komt er ook wel eens een groep flamingos langs. En die waren er nu ook!
We wilden niet heel dichtbij komen want we wilden ze niet wegjagen, maar van een afstand was het ook mooi om te zien!
Uiteindelijk hebben we zo'n twee uur gewandeld. Naast de flamingos hebben we ook veel mooie bloemen gezien, krabben, kreeftjes en verschillende soorten vogels. Rond 8:30 liepen we weer het appartement binnen en konden we ons direct omkleden voor het ontbijt. Best gek om zo vroeg al een hele wandeling te hebben gemaakt, maar ook weer lekker om dan nog de hele dag voor je te hebben.
Klaarmaken voor het diner.
We hadden een restaurant gereserveerd in Willemstad en zijn daar met een deel van de groep gaan eten. Ik had best hoge verwachtingen van Willemstad maar vond het erg tegenvallen. De gekleurde huisjes zijn leuk om te zien, maar verder was de stad verlaten en door de corona-crisis is er ook veel failliet. Best wel heftig ook om te zien wat COVID-19 kan doen met een stad dat leeft van toerisme...
Het restaurant moesten we wel even zoeken, het zou grenzen aan de zee.
Gevonden! Hoe chique ziet dit eruit!?
We hebben heerlijk gegeten en gezellig gekletst. Het restaurant heet BijBlauw en als je in Curacao bent en een bezoek brengt aan het centrum van Willemstad dan kan ik aanraden hier te gaan eten. De risotto die ik had was subliem haha!

In deel 2 zal ik bloggen over de reden dat we naar Curacao zijn gegaan, namelijk een bruiloft! Dat deel komt woensdag online :) Nu ga ik verder met mijn koffer uitpakken, fijne middag allemaal!

1 opmerking

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!