2 Day Trip To Kyoto!

Afgelopen weekend ben ik met school 2 dagen naar Kioto gegaan. Ik zat er aanvankelijk een beetje tegenop omdat de busreis ernaar toe zo'n 7 uur duurt, maar school vergoede alles dus dat maakte het allemaal alweer een stuk aantrekkelijker ;) Uiteindelijk was het een heel leuk reisje en hebben we tempels bezocht die ik vorige keer in Kioto nog niet gezien had. Ik heb foto verslag van deze 2 dagen. Laten we beginnen bij het begin~

Vrijdag ochtend om 8 uur vertrokken we naar de Toyota fabriek in Aichi. Daar mochten we helaas geen foto's maken maar het was toch leuk om eens in een showroom van een autofabrikant rond te lopen. Het was ook wel interessant om te zien hoe de auto's werden gemaakt.
Na het rondkijken bij Toyota zijn we weer de bus ingestapt, maar dit keer voor een 3 uur durende rit naar Kioto.
 Ik kreeg het voor elkaar om al mijn spullen voor die 2 dagen in één tas te proppen :') Ik was best trots op mezelf haha~ Slepen met een koffer door Kioto is ook zo'n gedoe... daar had ik totaal geen zin in.
 Mooie zonsondergang vanuit de bus
 Verveling in de bus dus dan maar gezellig samen selfies maken :P
We reden ook langs een pretpark in de buurt van Nagoya. Vergelijk het reuzenrad met de achtbaan haha! Hoe hoog is dat ding wel niet!? xD
Het hotel waar we verbleven die nacht was super luxe. Ik slaap namelijk nu al 5 maanden op de grond in een koude kamer en nu kon ik weer genieten van een lekker bed. Het klinkt stom, maar ik heb wel leren waarderen dat ik thuis in een bed met verwarming aan kan slapen :)
 Het avondeten bestond uit een traditioneel Japans diner
 Ik wist van veel dingen niet wat het was haha!
Maar het zag er super mooi uit en het meeste was ook lekker.
 Na het eten ben ik met de meiden de Onsen (warme baden) in gedoken en daar hebben we heerlijk gerelaxt. We kregen een Yukata om te dragen na het badderen, daar moest natuurlijk even een selfie mee gemaakt worden ;)
 We hadden ijs en drinken ingekocht om van te genieten van het hete bad
Na een heerlijke nachtrust zaten we om half 8 alweer aan het ontbijt. Wat een verassing was het toen we erachter kwamen dat het een lopend buffet was met croissantjes en scrambled eggs! :D

Na het ontbijt zijn we Kioto ingelopen en hebben we verschillende tempels bekeken. Bij eentje was ik nog niet eerder geweest dus dat was vooral leuk om te zien. De eerste tempel die we bekeken was de Kiyomizu-dera. Hier was ik in november geweest voor een illuminatie show in de avond. Nu bekeken we de tempel overdag en zag alles er toch weer anders uit :)
 Mooi uitzicht over Kioto
Wensen van mensen voor 2015
Er waren bij Kiyomizu-dera ook veel kleine altaars waar je kon bidden voor een goed huwelijk of om de liefde te vinden.
Daarna zijn we doorgelopen naar de Ginkaku-ji. Deze tempel is onderdeel van het wereld erfgoed. Ik hoorde dat als je er binnen wilt kijken je meer dan 1000 euro kwijt bent :O En de kamers zijn niet eens gevuld met spullen :P
 Zand-architectuur, mooi om te zien
Helaas hadden de bomen niet meer de mooie kleuren als dat ze hadden in november, dus het zag er soms een beetje troosteloos uit. Ik ben zo blij dat ik toen ook in Kioto ben geweest.
En weer uitzicht over de stad :)

Rond half 3 zijn we weer met de bus terug gereisd naar Matsumoto. Dit keer hadden we geen tussenstop en ik was dan ook helemaal afgemat toen ik thuis kwam. Maar het was een leuk reisje dus ik ben blij dat ik gegaan ben.

1 opmerking

1. Pfoe 7 uur rijden is inderdaad wel erg lang maar zo te zien heb je weer mooie dingen gezien. Wat ontzettend leuk dat jullie op de grond hebben gegeten en al die verschillende gerechtjes. Lijkt me echt een hele ervaring!

BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!