Seoul Dag 6 - Le Sserafim fanmeeting

Na een paar dagen mooi weer werden we deze ochtend wakker met eerst veel wind en daarna regen. Gelukkig hadden we het meeste van Seoul nu wel gezien. Alleen de Namsan Tower ontbrak nog. Jammer dat het juist nu slecht weer werd, want het uitzicht vanaf de toren (dat is de reden dat je het bezoekt) was een beetje zielig met die grijze lucht. Het werd zelfs mistig na een tijdje. Een beetje een domper dus.
Het plan om de namiddag en avond door te brengen in een park aan de oever van de Han rivier en daar een drone lichtshow bij te wonen viel ook letterlijk is het water. Deze werd afgelast door het slechte weer…

Gelukkig hadden we gisteren per toeval nog een spontaan evenement geboekt. De drone show was namelijk al de dag van te voren gecanceld, dus hadden we de tijd om een plan B te bedenken.
Ik had nooit gedacht dat ik een Kpop concert kon bijwonen tijdens deze reis. Maar het is toch gebeurd! Al was het geen echt concert maar een zogeheten ‘fanmeeting’ waarbij ook veel werd gepraat door de artiesten (naast het zingen en dansen). Maar dat maakte het niet minder speciaal :)
De Kpop groep van dit event heet: LeSserafim.

Maikel kent ook 1 nummer van hen haha! Hij kwam zelfs met het idee om hier heen te gaan.
Last minute kochten we dus nog 2 kaartjes en gingen we in de namiddag op weg naar het stadion. Het was super druk en in het begin even zoeken hoe we bij onze plekken moesten komen. Bij de Merchandise kochten we allebei een trui als aandenken en dat was maar goed ook want het was zooo koud in het stadion. De airco stond veel te hard.
We hadden best goeie plekken want er zat niemand voor ons. Daar hadden we geluk mee.
Bij een concert in Zuid-Korea gaat het er wel even wat anders aan toe dan in NL. De meeste mensen blijven zitten tijdens de optredens. Ze schreeuwen en juichen wel hard maar hun lichaamstaal is dan weer erg ingetogen. Ook hebben ze allemaal een lightstick die licht geeft op de maat van de muziek en er werden posters uitgedeeld in de vorm van hartjes die we op het einde omhoog moesten houden. Hier stond een tekst op om de meiden van LeSserafim te bedanken voor de mooie avond.
Het optreden werd ook opgenomen! Dus misschien zijn we wel op tv geweest haha.
Om 22:30 waren we weer terug op de hotelkamer. We waren zo moe! Maar het was het waard. Het was een leuke avond en we hebben lekker meegezongen en gelachen.
De volgende ochtend lieten we de hoofdstad achter ons om naar de kust te reizen. Busan is de twee na grootste stad van Zuid-Korea en met de trein ben je er in ongeveer 2,5 uur reizen.

Om ongeveer 16:30 kwamen we bij ons hotel aan. Na inchecken hebben we nog wel even door de wijk rondom ons hotel gelopen, maar we waren best moe van het slepen met de koffers.  Dus toen we een sushi tent zagen was de keuze snel gemaakt ;)
Sushi stelt nooit teleur haha.
De wijk waar ons hotel in zit heeft veel bars en restaurants. Alles is mooi verlicht dus dat is wel tof. Ik ben benieuwd wat Busan ons gaat brengen.