Japanreis: Kanazawa Dag 2

De weersvoorspelling voor onze tweede dag in Kanazawa was niet goed, maar tot onze verbazing liepen we in de ochtend het hotel uit in de volle zon. Een goed begin van de dag dus :)

De eerste stop van de dag: de Omichō vismarkt. Omdat Kanazawa zo dicht bij de zee ligt is de vis die hier wordt verkocht echt MEGA vers! Als je in de ochtend om 5:00 bij de markt staat kun je zelfs vis kopen dat een half uur eerder is gevangen.
Er hing een leuke sfeer op de markt. Mensen deden hun inkopen, maar er werd ook gegeten bij de kraampjes met gefrituurde vis, sashimi en vers fruit. Het is heel normaal dat je hier om 11:00 's morgens al flink aan het eten bent. Echt heerlijk haha!
Zoveel verschillende soorten vis!
Vanuit de Omichō markt liepen we door naar het kasteel van Kanazawa. Heel netjes onderhouden met een mooi park er omheen. Verder niet heel speciaal.
Omdat we nu toch lekker aan de wandel waren liepen we door naar de Kenrokuen tuin. Dit is een van de highlights van Kanazawa en daar ben ik het volledig mee eens! Dit is nou echt een Japanse tuin. Prachtig aangelegd door de Shogun (vroegere leider) van Kanazawa. Met om de zoveel meter een theehuis en een mooi beekje. Ondanks dat het best druk was voelde het toch heel zen aan. We hebben echt even genoten van de rust :)
Maikel wilde graag een Samoerai huis zien en dus brachten we ook een bezoek aan het Nomura Samoerai huis. De Nomura familie was erg invloedrijk in Kanazawa. Zij leidden Kanazawa generaties lang, van de 16e eeuw tot halverwege de 19e eeuw. Toen het klassensysteem in Japan verdween, moesten veel invloedrijke samoerai families hun grond verkopen. Zo ook de Nomura familie. Gelukkig kocht al snel een zakenman het huis van de familie op en hij heeft het in originele stijl behouden.
Het was tof om in het Nomura huis rond te lopen en ook hier was de tuin heel mooi!
Prachtige rijstpapier deuren <3
De dag sloten we af in de geisha wijk Higashichaya waar we gisteren ook al waren. Toen was alles dicht maar nu waren de meeste winkeltjes wel open. We hebben een ijsje met bladgoud gegeten! Een leuke ervaring. 90% van het bladgoud dat in Japan wordt gebruikt voor de restauratie van tempels en andere historische voorwerpen komt uit Kanazawa.
We kwamen in een warenhuis weer een Pokemon Center tegen! Op dit moment hebben we onze missie ervan gemaakt om op iedere plek waar we tijdens deze reis komen, naar het Pokemon Center te gaan van die plaats (als daar een Pokecenter is natuurlijk) haha! Iedere stad heeft in ieder geval zijn eigen beeld bij de ingang van de winkel staan dus dat is al leuk om te zien.
Alleen in Kanazawa zagen we deze special-Pikachu. Echt schattig in kimono.
Net als de eerste avond in Kanazawa ging alles weer om 17:30 dicht. Zo waren we dus vroeg terug in onze hotelkamer. Daar hebben we nog een spelletje gespeeld dat we in Tokyo hadden gekocht.

Één volle dag in Kanazawa was ook wel genoeg :) leuk om hier een keer geweest te zijn, maar we zijn het er over eens dat we niet snel nog eens hier heen zouden reizen.
De volgende stop is Kyoto! Weer een grote stad dat veel te bieden heeft. Daar in de volgende post meer over :) Fijne avond! Xx