Boedapest Reisverslag - Dag 1

Vrijdag 17 juni vertrokken mama en ik al vroeg naar het vliegveld van Rotterdam. Tot op het moment dat we naar de incheckbalie liepen wist ik niet waar we heen zouden gaan, dat was namelijk een verrassing :) Ik had al veel nagedacht over welke bestemming het zou kunnen worden, maar Boedapest had ik echt niet verwacht!
 Een uur later zaten we in het vliegtuig. Ik had geen idee wat ik kon verwachten, maar dat maakte het extra leuk ;)
 Eenmaal aangekomen in Boedpest vonden we al snel de weg naar het hotel. De kamer was mooi en schoon, helemaal prima dus :) We kleedden ons om en vertrokken richting het Parlement.
 Wat een prachtig gebouw! Mijn eerste indruk van Boedapest was direct goed, het is zoveel moderner en mooier dan ik had verwacht. Ook is de stad schoon en goed georganiseerd :)
De stad stikt van de standbeelden, het zijn allemaal helden en leiders van Hongarije.
 Het Parlement ligt aan de boulevard, daar waaide het enorm (zoals je wel kunt zien aan mama's haren haha)
 De temperatuur was verder heerlijk, zo'n 27 graden. En door de wind was het prima uit te houden :)
Uitzicht op Boeda, het oude deel van de stad.
 Langs de boulevard liepen we naar de Chainbridge
 Aan de overkant van de brug hielden we even pauze
 We liepen verder over de boulevard van Boeda. Vanaf deze kant van de Duna-rivier hadden we mooi uitzicht op het Parlement
 De rest van de middag liepen we langs de boulevard en genoten we van het heerlijke weer.
Bij het avondeten kozen we voor Goulashsoep als voorgerecht en Sangria. De soep op zich was al een hele maaltijd, en toen  kregen we ook nog allebei een hoofdgerecht (dat minder lekker was dan het voorgerecht, maar dat ter zijde). We waren best moe allebei van de reis en het rondlopen, dus gingen we rond 23:00 naar bed. De volgende dag stonden er immers weer nieuwe highlights op het programma, maar daarover morgen meer ;)

Fijne avond allemaal!

5 opmerkingen

1. Leuk verslag! Boedapest ziet er leuk uit, veel leuker dan ik had verwacht :)
    En jullie hadden mazzel met het weer zeg!

BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjee :) Ik had het ook heelll anders verwacht! Ik kan je zeggen dat ik blij verrast was~

Verwijderen
  2. Ahh wat een mooie foto's allemaal! En wat ontzettend leuk dat je met je moeder op reis bent. Dat lijkt mij ook nog een keer zo leuk om te doen! Je hebt echt super veel geluk met het weer gehad. Ziet er allemaal heel fijn uit :)
    En wat leuk dat je mij trouwens ook weer aan het volgen bent! Dat doet me heel goed:)

BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh wat een mooie foto's allemaal! En wat ontzettend leuk dat je met je moeder op reis bent. Dat lijkt mij ook nog een keer zo leuk om te doen! Je hebt echt super veel geluk met het weer gehad. Ziet er allemaal heel fijn uit :)

4. Wat gezellig zo'n reis met je moeder! En wat heeft Boedapest prachtige gebouwen zeg! Ik ben helemaal verrast hahaha.

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!