Busan Dag 5 + 6 - Poopoo Land, Museum 1 en drone show

De laatste twee dagen in Busan hebben we niet zoveel bijzonders gedaan. Of nee, dat zeg ik verkeerd. We hebben niet zo veel gedaan als de voorgaande dagen, wel bijzondere dingen ;)

Een volle week in Busan was misschien net te lang. Maar als je denkt dat je alles wel gezien hebt in Busan, dan zijn er altijd nog verrassende musea. Zoals bijvoorbeeld PooPoo Land! Een museum over de stoelgang. Toen we hier eerder langsliepen waren we al erg nieuwsgierig, en nu dat we toch tijd over hadden gingen we naar binnen.
Oke, PooPoo Land is wel meer gericht op kinderen, maar we hebben zo gelachen! Het was interactief en omdat wij het Koreaans toch niet goed kunnen begrijpen was het nog best uitdagend ook haha! We moesten onder elastiek door kruipen, dansen, spelletjes doen.
Het was hilarisch :)
De rest van de middag hebben we rondgelopen langs het strand, een tempel hier en een standbeeld daar bekeken, en natuurlijk lekker koffie gedronken met (uiteraard) taart.

De volgende dag begonnen we met een simpel ontbijt bij de Conbini. Ik wilde al sinds het begin van de vakantie de ijskoffie proberen die ik veel op Instagram en TikTok voorbij had zien komen, en nu was het zover. Echt zo handig dat ze bij de Conbini een vriesvak hebben met bekers met ijs, en losse zakken koffie. Dit reken je af en daarna open je de zak koffie en die schenk je bij het ijs. Ik had de Vanilla Latte, heel lekker en een stuk goedkoper zo dan bij Starbucks ;)

Deze laatste dag in Busan hebben we weer een museum bezocht. Museum 1 is gericht op digitale kunst en bijna alle kunstwerken worden ondersteund door LED schermen. Een tof museum, niet zo groot maar wel mooi opgezet. Er waren veel verschillende kamers om te ontdekken. Mijn favorieten waren de grote zaal, waar de LED schermen zowel op de muren als op de grond doorliepen en steeds verschillende beelden werden afgespeeld. En de kamer met overal spiegels en LED schermen op de grond, waar een walvis tussen gebouwen door zwemt.

Na Museum 1 zijn we weer naar het strand gegaan. Hier hebben we gerelaxt en ons vermaakt met mensen kijken. De zon was wel erg sterk en op een gegeven moment zelfs UV 8. Daarom zijn we met de lunch weer even naar binnen gegaan, lekker sushi eten. Ik vond het wel grappig dat de tempura garnaal in een mini bierpul werd geserveerdšŸ˜‹
Na de lunch zijn we van Haeundae Beach naar Gwangalli Beach gereisd. Hier was het gezellig druk met allemaal optredens. We zijn hier gebleven om te wachten tot het donker werd. Om 20:00 begon namelijk de drone show boven de zee!
Terwijl we wachtte op de drone show moest ik even de duo pennoti benen van Maikel vastleggen. Zoals ik al zei: de UV was nogal hoogšŸ˜…
De drone show was kort (slechts 10 minuutjes) maar wel heel tof! Het thema was kennelijk dino’s haha. Heel cool dat de drones een 3D beeld kunnen creĆ«ren.
De avond hebben we afgesloten met Fried Chicken. Dat mag echt niet ontbreken als je in Zuid-Korea bent. Heel erg lekker!
Onderweg naar het hotel hebben we nog foto’s gemaakt in een photobooth. Die zijn trouwens ook heel populair en zitten overal. Vaak kun je ook accessoires op doen (zoals wij ook hadden gedaan). Echt lachen! Een mooie afsluiter van onze dagen in Busan.