Days in London

Op 26 september was het eindelijk zo ver! De start van onze 10-daagse reis door Engeland en Schotland. Om 7:45 's ochtends  reden we met de Eurostar van Amsterdam rechtstreeks naar Londen. Een reis van zo'n 4,5 uur die ik voornamelijk slapend heb doorgebracht haha. Om 11:00 kwamen we aan in Londen en nadat we hadden ingecheckt bij ons hotel zijn we direct op pad gegaan. We hebben de eerste dag heel relaxt door Kensington, Chinatown en Soho gewandeld. Het regende af en toe een beetje maar het was niet koud, dus prima wandelweer :)
Zo hebben we eigenlijk de 3 dagen dat we in Londen waren elke dag veel gewandeld en onderweg de stad verder verkent. Het was heel relaxt en fijn om zo de vakantie te beginnen. We waren in 2019 al eens samen in Londen geweest dus we voelde ook niet de druk om veel te bekijken.
De ochtenden begonnen we standaard met een kop koffie en broodje bij bijvoorbeeld Starbucks of Net-a-Porter. Ik houd van de sfeer in koffietentjes, zo knus en gezellig altijd.
Op een van de dagen kwamen we tijdens het wandelen een overdekte food-court tegen. Ik ben alleen de naam vergeten... Echt een leuke plek met allemaal eettentjes. Wat vooral ideaal was omdat het op dat moment regende.
Ik heb die middag voor het eerst een echte English Pie gegeten! Met aardappelpuree en jus erbij, lekker verwarmd. Echt een Britse maaltijd en super lekker.
Van een foodcourt naar cheesecake in de chique coffeebar in Harrods. We hebben super veel lekkere dingen gegeten. Ergens koffiedrinken, lunchen en dineren vind ik ook één van de leukste dingen om te doen tijdens een vakantie. Dan proef je echt de sfeer van een stad en kun je vaak lekker naar andere mensen kijken haha.
We zijn ook langs de bloemenmemorial voor Queen Elisabeth gelopen. De meeste bloemen waren helaas al aan het verwelken en ze waren ook al een deel aan het opruimen. Maar nog steeds lagen er zooo veel bloemen en ornamenten in het park naast Buckingham Palace. Echt indrukwekkend hoeveel het Britse volk van de Queen houdt.
Natuurlijk zijn we ook teruggegaan naar de sushitent waar we in 2019 twee keer hebben gegeten. Een klein restaurantje in Soho met een lopende band waar sushi op voorbijkomt. Een leuke manier van eten en ook is de sushi super lekker! Kulu Kulu heet dit tentje.
De Big Ben is eindelijk af! De laatste keer dat we er waren stond hij nog in de steigers. Het blijft een prachtig gebouw. Zeker met een blauwe lucht erachter. We hadden die dag stralend weer!
Op één van de avonden hadden we afgesproken met Isabelle en haar vriend Barney bij een pub. Ik had Isabelle al een lange tijd niet gezien, maar haar vriend had ik zelfs nog nooit ontmoet. Hele aardige jongen! We hebben een gezellige avond gehad. Veel gekletst, gedronken en uiteindelijk afgesloten in een Chinees restaurant om 22:00 voor het diner.

Ik heb weer genoten van onze tijd in Londen! Veel foto's heb ik niet gemaakt maar dat kwam ook omdat we vooral veel aan het wandelen waren. Ik heb alles gewoon in me opgenomen via mijn ogen ipv via de lens van mijn telefoon ;)
Wat ons trouwens echt opviel is dat de eet/drinkcultuur van Londen zo anders is dan die in Nederland! Als je in Nederland op een maandag of dinsdag uit eten gaat dan zit er bijna niemand in de restaurants en veel tenten zijn ook gewoon dicht. Zeker de kroegen. Maar in Londen is het elke avond druk en gezellig! Er zitten daar gewoon vanaf 13:00 mensen in de pubs te lunchen en drinken. En de restaurants zijn zelfs op de maandagavond vol. Misschien komt het omdat het in Londen normaal is om na werk een drankje te doen ongeacht welke dag van de week het is, of dat veel Londenaren zo'n klein appartement hebben dat ze liever buiten de deur zijn en eten dan thuis?
Ik vond het in ieder geval elke avond enorm gezellig :)

Dit was de eerste blogpost van over onze vakantie. de volgende gaat over Oxford waar we als dagtrip heen gingen. Tot snel! Xx