Boedapest citytrip

Op zaterdag 23 oktober begon mijn vakantie en diezelfde middag nog stapten Maikel en ik, samen met Ineke, Ton, Jeffrey en Krisztina, op het vliegtuig naar Boedapest. De eerste keer weer reizen naar het buitenland sinds vorig jaar september! Dat maakte het extra speciaal maar ook wat stressvoller voor mij. Na zo lang niet meer gevlogen te hebben was ik er behoorlijk nerveus voor. Gelukkig ging de reis heel goed en hadden we amper turbulentie tijdens het vliegen. We kwamen rond 17:00 aan in het apartment in Boedapest en zijn vrijwel direct weer naar buiten gegaan op zoek naar een leuk restaurant. In de avond zijn we nog eventjes naar een club geweest, wat heel tof was, maar ik was zo moe nog van de werkweek en de stress van het vliegen dat we al snel weer naar het appartement terug gingen😅
Na een goede nachtrust begonnen we de volgende ochtend fris en fruitig! Na het ontbijt nam Krisztina ons mee naar haar favoriete koffietent. Krisztina is zelf Hongaars en heeft een tijdje in Boedapest gewoond. Bij Cafe Frei kwam ze altijd graag en dus gingen we daar nu ook heen.
Het stelde zeker niet teleur! De koffie was super lekker en ook hebben ze lekkere taartjes!
Ze verkopen ook bijzonder veel soorten koffie van over de hele wereld. Zoals je op de foto kunt zien hebben ze van verschillende landen allemaal soorten koffies die aan de cultuur verbonden zijn. Ook heeft iedere koffie zijn eigen type beker. Echt zo cool!
Het interieur was ook heel tof met roze en groene kleuren en tegeltjes.
Met genoeg energie na de koffie besloten we de Gellértheuvel te beklimmen. Vele trappen brengen je naar het hoogste punt van Boedapest vanwaar je mooi uitzicht hebt over de stad. We hebben zoveel geluk gehad met het weer! Het was zonnig met een strak blauwe lucht en dat maakte de klim plezierig en het uitzicht extra mooi :)
We hebben de rest van de middag door de stad gelopen en in de avond gingen we weer lekker uit eten. De eerste avond had ik trouwens vegetarische Goulash en de tweede avond Chicken Parikash wat ook een typisch Hongaars gerecht is. Allebei erg lekker!
Gezellig met zijn allen!
De volgende dag was ook het weer heerlijk weer en liepen we naar de Vrijheidsbrug. De bekende Kettingbrug ondergaat momenteel werkzaamheden dus daar konden we niks van zien, maar de Vrijheidsbrug is ook mooi :)
💖
Ook het Parlement mag natuurlijk niet vergeten worden! Dit blijft zo'n prachtig gebouw! Ik weet nog dat ik vorige keer ervan onder de indruk was en deze keer was het niet anders. Zowel van dichtbij als veraf kan ik ernaar blijven kijken.
Dinsdagochtend (26 oktober) was het alweer tijd om Boedapest te verlaten en vervolgden we onze reis naar Roemenië. Daar zal de komende blogpost (of misschien twee) over gaan :)
Boedapest was weer ontzettend leuk! Het is een stad waar ik zo nog een keer terug zou gaan, want naast het bezoeken van de highlights kun je er ook goed winkelen, lekker eten en leuk uitgaan. Mocht je dus nog niet in Boedapest zijn geweest: het is een aanrader!

Fijne avond allemaal! Xx

2 opmerkingen

1. Prachtig allemaal. Boedapest staat ook zeker op mijn lijstje om eens te gaan bezoeken.

BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!