The Big Day: Leaving for Japan!

Ducth: Ik kan nog steeds niet goed beseffen dat ik op 25 Augustus (gisteren) om half 11 op het vliegtuig naar Londen stapte en nu, meer dan een dag later, op mijn hotelkamer in Ueno, Tokio deze post schrijf. Het is allemaal heel snel gegaan maar laten we bij het begin beginnen.
Op 25 Augustus hadden we om 8:00 afgesproken op Schiphol om te verzamelen. Maikel, mama, René, Joost, Ilse en Marja waren er om mij uit te zwaaien. Ik was verdrietig om gedag te zeggen maar ook weer heel fijn dat iedereen er bij was :)
Vervolgens door de douane gegaan en op naar onze gate. De vlucht naar Londen verliep heel soepel en snel. Op Heathrow hebben we wat gegeten en toen was het alweer tijd voor de lange vlucht naar Narita, Tokio. Het vliegtuig was erg groot en elke stoel had een scherm waarop je (de nieuwste) films kon kijken, series, spelletjes spelen ect. ect. Heel chill en aanvankelijk zag ik niet echt op tegen deze vlucht (de kalmeringspillen hielpen goed :)), maar het verliep helaas iets anders dan ik had gehoopt. Zo halverwege de vlucht heb ik geprobeerd te slapen en toen ik daarna wakker werd voelde ik me heel erg misselijk. De rest van de vlucht heb ik voornamelijk op de wc doorgebracht. Ik was helemaal naar geworden van het constante  hobbelen en de airco, en waarschijnlijk hebben de zenuwen en spanningen ook een grote rol gespeeld... Gelukkig waren Sophie en de stewardessen heel aardig en werd ik goed verzorgd :)

Eenmaal op Narita aangekomen hebben we heel even uitgerust en zijn we vervolgens met het openbaar vervoer naar ons hotel gegaan (de shuttle bus bleek een trein te zijn...) Dat was ook niet altijd even makkelijk met al die zware koffers maar na 45 minuten trein en vervolgens nog een paar minuten lopen kwamen we uiteindelijk bij ons hotel aan in Ueno.
Toen we eindelijk bij het hotel hadden ingecheckt en op de kamers zaten was het al 14:00 (26 Augustus) en iedereen was doodop. We zijn dus nog even naar de Combini gegaan, ik heb mijn eerste Onigiri al weer op haha!, en daarna hebben we Curry Rice gegeten bij een restaurantje. En nu is het zo'n 17:30 en ga ik na deze blogpost lekker me bedje in. Morgen meer foto's, want dat ging een beetje lastig vandaag, en we gaan Ueno verkennen :)

English: Yesterday morning (25th of August) I departed from Schiphol Airport to Narita, Tokio. My family was there to say me goodbye and I felt really sad but also happy that they came. The first flight to London went very well and very quick. However on the 2nd flight I got sick and I spent half the time on the toilet. I was so glad when we finally landed. We rested for a little bit and went to the hotel. This was not so easy with our luggage and the public transport, but we made it! Everybody was really tired though so we didn't do anything special anymore today (26th of August). We did go to a Combini and I had my first Onigiri already haha! And we also eat some Curry Rice. It was good :) Now I'm very tired and soon going to sleep. Tomorrow I'll post more pictures and text :) We are going to explore Ueno!

4 opmerkingen

1. Hee Eva! Je bent er snel bij zeg, nu al een post op je blog! We gaan je volgen hoor, daar in Japan!
    Wat verdrietig dat het mis ging met de NS waardoor jij en papa niet "live" afscheid konden nemen op Schiphol! Maar gelukkig hoefde hij geen vliegtuig te halen en was jij wel op tijd, en de anderen ook!
    Ik wens je een heel fijn half jaar in Japan, net zo leuk of nog leuker!) dan je je het hebt voorgesteld!
    Enne....vaak Skypen hè!
    Liefs, Nikkie

BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoii Nikki! wat leuk dat jij en papa accounts hebben aangemaakt zodat we zo ook een beetje contact kunnen houden :D Ik heb alweer een post over vandaag geschreven en idd snel skypen! alleen wel lastig dat op het moment dat ik kan, zo rond 2/3 uur Nederlandse tijd, jullie vaak druk zijn. Maar er valt vast wat te regelen :) tot snel!~

Verwijderen
  2. Hoi Eefje,

Helaas was mijn afscheid mislukt. Dat heet overmacht. Vind het nog steeds jammer, maar niet te lang bij stilstaan want jij gaat een opwindende en spannende en leuke tijd tegemoet. Eigenlijk zit je er al midden in. Maar nu eerst uitrusten van de lange en vermoeiende reis. Dan morgen Tokio in voor de eerste indrukken. Vind het een raar idee dat je daar nu rondloopt. Zo ver weg en in een compleet andere wereld. Ben benieuwd naar je belevenissen en ga je blog volgen. Veel plezier morgen en liefs van,
    André, X ook

BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Papppieee! wat leuk dat je een account heb aangemaakt :D en leuk om reacties te lezen zo ^^ Ik heb nog steeds niet echt door dat ik in Japan ben, maar vandaag bij de tempel in Asakusa voelde het wel echt alsof het eindelijk allemaal echt begonnen is :D Ik heb al bijna geen last meer van jetlag :) dat is fijn en ik voel me ook weer goed. Snel skypen! xxx

Verwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!