Wenen Citytrip #2

Zondag was onze laatste volle dag in Wenen. Het weer was ineens het tegenovergestelde van zaterdag: 25 graden en geen wolkje aan de hemel! Heerlijk! In de ochtend splitsten we ons op, de ene helft van de groep ging naar een traditionele paardenshow en de andere helft (waar ik bij zat) naar Schlob Schönbrunn. Dit paleis ligt buiten het centrum maar is zeker een aanrader om te bezoeken. Het is echt immens groot! Binnen kun je een tour door alle mooie zalen bijwonen, maar ook buiten is van alles te zien. Wij hadden geen tijd voor een tour binnen en hebben dus voornamelijk in de tuin en rondom het paleis gewandeld. Dan vraag je je misschien af of het dan wel de moeite waard is om zonder tour naar dit paleis te gaan, het antwoord is ja! De tuin is namelijk ook echt prachtig en zelfs zo groot dat een deel is omgebouwd tot dierentuin. Het is eigenlijk meer een groot park dan een tuin haha!

Ik droeg voor het eerst mijn nieuwe lange jurk. Zo blij mee!
Perfect voor zowel zomer als de herfst.
 Bescheiden fonteintje in de "tuin" van het paleis.
 Daarna kwamen we als groep weer bij elkaar en reisden door naar het Hundertwasserhaus. Ik kreeg een beetje het idee van de Gaudi appartementen in Barcelona, alleen vond ik die mooier haha. Het verschil met de Gaudi appartementen is ook dat je die van binnen mag bezoeken en deze appartementen niet. Hier wonen namelijk gewoon mensen. Het lijkt me helemaal niks al die toeristen de hele tijd voor je deur, maar je hebt natuurlijk wel een bijzonder huis.
 De appartementen zijn niet te bezichtigen maar tegenover zit een soort mini warenhuis met souvenirs winkels en een koffiebar. Wel leuk om even doorheen te lopen :)
 Omdat de ene helft van de groep nog geen paleis had gezien gingen we met zijn allen naar Schlob Belvedere. Persoonlijk vind ik dit paleis minder indrukwekkend dan Schönbrunn, het is ook minder groot en de tuin was een beetje uitgedroogd haha. Als je weinig tijd hebt en moet kiezen dan raad ik Schönbrunn aan!
 Aan het einde van de middag namen we de tram naar Grinzing. Dit dorpje was tot 1892 een onafhankelijke gemeente maar maakt nu deel uit van Wenen. Het staat vooral bekend om zijn wijnvelden waar je met de bus vanuit Grinzing ook heen kan.
Het is dankzij de opa van Maikel dat we hier terecht kwamen, hij raadde aan Grinzing te bezoeken en ik ben zo blij dat we dat gedaan hebben! Ik hou enorm van dit soort schattige, sfeervolle dorpjes. Zeker in de herfst!

Juist deze zondag werd er een wandeling georganiseerd langs de wijnvelden, alleen kwamen wij pas aan toen het evenement alweer bijna was afgelopen... Echt jammer want dat lijkt me heel leuk om eens te doen! Ook voor de bussen richting de wijnvelden waren we te laat. Ik raad aan om als je Grinzing wilt bezoeken, hier gewoon een dag voor uit te trekken. Dan kun je rustig naar de wijnvelden, wandelen en dineren in één van de schattige restaurantjes.

Wij hadden te weinig tijd om Grinzing echt goed te kunnen bekijken. Dat kwam voornamelijk doordat veel wandelaars ook wilden gaan dineren in het dorp, dus moesten we al snel een restaurant uitkiezen anders was er geen plek meer😅 Als ik nog eens terug kom in Wenen dan wil ik zeker terug naar Grinzing!
 Het dorp lag vol met mooie herfstdecoratie <3
Helaas was dit alweer onze laatste avond in Wenen. We hebben lekker gedineerd en zijn toen teruggegaan naar het hotel. De volgende dag hebben we niks meer bekeken omdat we al rond 12:00 op het vliegveld moesten zijn.

Het was weer een leuke citytrip! Wel denk ik dat drie volle dagen in een stad als Wenen beter is dan twee. Nu konden we net niet alles rustig bekijken.
Ik ben benieuwd waar we volgend jaar terecht komen haha. Als zijn we het wel eens dat we dan weer meer richting Italië, Spanje of Portugal willen gaan. Maar dat is stof voor later!

Fijne dag allemaal! Xx

2 opmerkingen

1. Wat een mooie stedentrip! Het dorpje ziet er ook prachtig uit.

BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!