LONDON CALLING! #2

De tweede dag in Londen begonnen we met een bezoek aan de wijk Notting Hill. Deze wijk staat bekend om zijn gekleurde huizen en een bezoek stond hoog op mijn lijstje. We dachten dat als we vroeg zouden gaan dat het nog wel rustig zou zijn, maar we hadden er geen rekening mee gehouden dat het een zaterdag was en dat er daardoor extra veel dagjesmensen in Londen zijn.
De eerste straat viel het gelukkig wel mee met de menigte en kon ik nog mooie foto's maken.

De huizen zien er allemaal super schattig uit met pastelkleuren en kleine voortuintjes. Toch zou ik hier niet willen wonen met al die mensen die elk weekend voor je deur foto's aan het maken zijn.

Toen we bij de straat met de markt kwamen was het echt intens druk! We konden alleen maar stapvoets lopen. Er was ook een straat die kennelijk onder Instagrammers erg populair is, want voor iedere deur stonden meiden te poseren. Best beschamend, want zelfs op de plekken waar mensen met bordjes hadden aangegeven "gelieve geen foto's te maken" stonden toch gewoon mensen foto's te maken...
 We waren er al snel klaar mee door de drukte en kozen een minder populaire straat. Dat was een goede keuze want er stonden hier veel mooie bloesembomen.
 Na Notting Hill stapten we op de bus naar Camden Town. Deze wijken zijn echt het tegenovergestelde van elkaar haha! Ook hier was het erg druk maar toch was het leuk om rond te lopen. We zagen veel street-art en vooral in de oude loodsen zaten leuke winkeltjes.
 Deze lampjes vind ik zo leuk! Zou er graag zo eentje in ons huis willen hebben.

In de middag hadden we trek in fastfood en we wisten dat er een Shake Shack in Londen zit dus zijn we daar heen gegaan. Het is ongezond, maar wel erg lekker!
 Na de lunch hebben we de metro naar de Tower Birdge genomen. Zoals je ziet was het een grijze dag dus de foto's zijn niet super geworden, maar het was wel leuk om over de brug te lopen.

In de avond zijn we weer terug gegaan naar de sushi tent omdat dat zo goed was bevallen. We waren moe van al het wandelen en hadden geen zin om wat nieuws op te zoeken. De sushi was weer heerlijk!
 De volgende ochtend hadden we nog maar een paar uur voordat we weer op de trein naar Nederland zouden stappen. We aten weer bij Pret A Manger en namen toen de metro naar het Natural History Museum. Het is een leuk museum maar niet zo indrukwekkend als die ik New York. Ook hier was het abnormaal druk, waarschijnlijk omdat het een regenachtige dag was.
Het laatste uur hebben we in South-Kensington rondgelopen. Wat een mooie witte huizen staan hier. Heel minimalistisch en chique.

Rond vier uur waren we weer terug op St. Pancrass Station en namen we de trein naar huis. Het was een heerlijk weekend en we hebben ontzettend genoten. Ik zou zo weer terug gaan!

Vinden jullie Londen ook zo'n leuke stad?

4 opmerkingen

1. Mooie dagen heb je in Londen gehad! De gekleurde huisjes zien er mooi uit!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah wauw! Als ik dit zie mis ik Londen! Ik wil er heel graag weer een keertje heen!