LONDON CALLING! #1

We zijn inmiddels alweer een week terug uit Londen. De tijd vliegt weer voorbij! Het was de afgelopen dagen erg druk op het werk en daarnaast hebben we ook veel sociale afspraken dus van bloggen is het echt even niet gekomen. Gelukkig heb ik deze zondagochtend een paar vrije uurtjes, voordat we weer naar een verjaardag gaan, en kan ik alvast de eerste foto's van Londen met jullie delen. Laten we snel beginnen!

Op donderdagochtend vertrokken Maikel en ik naar Amsterdam, daar stond namelijk de Thalys voor ons klaar. Ja je begrijpt het goed, we gingen niet vliegend maar met de trein naar Londen. Hartstikke relaxt! Eerst bracht de Thalys ons naar Brussel, daar hadden we een korte overstap en toen reden we door naar Londen. De reis duurde ongeveer 4 uur.
 Eenmaal aangekomen in Londen hebben we eerst onze Airbnb opgezocht en toen we daar eenmaal waren ingecheckt was het al donker. Gelukkig is er ook s'avonds veel te beleven in Londen. Vooral Carnaby Street vonden we erg leuk. Niet alleen vanwege de gezellige pubs die daar zitten, maar ook de vrolijke straatverlichting gaf een leuke sfeer.
 We hadden allebei trek dus lieten de pubs even voor wat het was en zochten in Soho een restaurant op. Het maakt niet uit waar op de wereld we zijn, onze voorkeur is altijd Aziatisch eten haha! Al snel vonden we een Koreaans restaurantje. Daar hebben we heerlijk Bibimbap gegeten, dat is een soort Koreaanse Pokébowl. Na het eten hebben we nog even rondgelopen maar we waren toch wel behoorlijk moe van de reis dus zijn we redelijk op tijd naar huis gegaan.
 De volgende ochtend stonden we vroeg op en aten ontbijt bij Pret A Manger, dat is echt een aanrader voor als je in Londen bent en niet te duur wilt ontbijten maar wel lekker wilt zitten.
Na het ontbijt doken we de stad in. We hadden niet echt een plan en zijn gewoon gaan rondlopen. Onderweg kwamen we al leuke dingen tegen, zoals dit opgehangen neushoorn standbeeld. Hoe verzinnen ze het haha!
 Ik had het niet verwacht maar Maikel wilde ook graag bij de grote warenhuizen zoals Harrods en Selfridges kijken. Dat was mooi meegenomen haha! We begonnen bij Harrods, echt een prachtig warenhuis. Wel alleen om te kijken want alles is ontzettend duur. We hebben ons vooral goed vermaakt op de voedselafdeling. Hoe schattig zijn deze cupcakes!?
We hebben ook een aantal keer een bus gepakt omdat het leuk is om boven voorin te zitten en naar buiten te kijken.
In Hyde Park kwam er ineens een stoet paarden en ruiters voorbij. Grappig om te zien dat ze dit soort tradities nog in stand houden.
Overal waar we liepen stonden dure auto's en prachtige huizen! We waren echt verbaasd ook over hoe schoon het overal was, geen vuiltje op de grond. Aan het einde van deze dag stond mijn mobiel helemaal vol met foto's van mooie appartementen haha.
Na weer een tijdje te hebben rondgelopen kwamen we bij Selfridges. Hier wilden we sowieso graag heen omdat we de serie Mr. Selfridge hebben gezien.
 Helaas waren het oude trappenhuis en de mooie liften zoals in de serie er niet meer, maar de voorkant van het gebouw en het gedeelte na de ingang herkenden we nog wel.
Dit keer kon ik de cupcakes niet weerstaan en kocht ik er twee voor later op de middag. Die leeuw is toch te leuk!?
 Natuurlijk gingen we ook even langs het huis van Sherlock Holmes op Bakerstreet. Het is nu een museum waar je een tour kunt volgen en er zit een kleine winkel bij.
 Aan het einde van de middag waren onze benen moe van het wandelen en gingen we even terug naar de Airbnb om te relaxen en de cupcakes te eten. Ik maakte een foto van mijn aanwinsten: De Vogue, Harpers Bazaar, een pastel paarse nagellak van Essie, een Ted Baker huidverzorging set en een mooie pastelkleurige sjaal. Allemaal vrolijke lentekleuren!
 Rond etenstijd gingen we naar China Town, daar heb je ontzettend veel restaurantjes met Aziatisch eten. Toch belanden we uiteindelijk niet in China Town zelf maar weer in Soho in een sushitent met een band waar de sushi's op langskomen. Dit is denk ik één van de beste sushi tenten waar ik gegeten heb!
Na het eten zijn we één van de vele pubs ingedoken. De sfeer was erg gezellig en relaxt, we hebben lekker wat gedronken en zijn daarna weer naar de Airbnb gegaan.

De eerste dag in Londen was zeer geslaagd! Binnenkort zal ik vertellen over de tweede (en laatste) dag in Londen :) Nu moet ik me snel gaan klaarmaken want het is alweer tijd om naar de verjaardag te gaan. Fijne zondag allemaal! Xx

1 opmerking

1. Leuk om te lezen en mooie foto’s. Leuk dat je bij Selfridges bent geweest. Is echt een geweldige serie.

BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!