Lisbon Photo Diary Part 1

(English below) Vorige week vrijdag vertrokken we s'ochtends vroeg naar Lissabon. Het is vanaf Schiphol maar 2,5 uur vliegen dus de tijd ging best snel. Eenmaal aangekomen in Lissabon hadden we maar kort de tijd om onze spullen bij het appartement achter te laten en ons om te kleden. Daarna was het tijd voor de fietsexcursie die gepland stond.
Zo'n fietsexcursie kan ik echt iedereen aanraden en dan vooral voor de eerste dag van de reis. Het is een perfecte introductie van de stad. De gids leidde ons langs allerlei highlights en wijken die hij ons aanraden en gaf ook tips qua eten en uitstapjes. Naar de hand van deze fietsexcursie hebben we de rest van de dagen dan ook ingedeeld. Heel handig!

English: Friday last week we left early in the morning for Lisbon. It's only a 2,5 hour flight from Holland so it went by quite fast. When we arrived in Lisbon we only had an hour or so to get to the appartment and change clothes, because there was a biketour planned. A biketour to on the day of arrival in Lisbon is really something I can recommend! It's the perfect introduction to the city. The tourguide gave us all sorts of tips on restaurants, nice neighbourhoods and for daytrips. We took advantage of this and planned the rest of our days in Lisbon based on these tips.
I love all these colorful houses!
De volgende dag maakten we een dagtrip naar Sintra, een gemeente net buiten Lissabon met prachtige natuur. Sintra staat naast de mooie natuur ook bekend om sprookjesachtige kastelen en paleizen. Een bezoek aan één van de paleizen stond hoog op mijn lijst. Om daar te komen besloten we om niet de bus te nemen maar te lopen. Dat is best pittig want de weg gaat steil omhoog, maar als je eenmaal van de autoweg afgaat en door de natuur wandelt dan is het meer dan de moeite waard.

The next day we made a daytrip to Sintra, a town just outside of Lisbon with beautiful nature surrounding it. Sintra is also well known for it's fairytale castle's and palaces. A visit of one of those palaces was high on my list. To get there we decided not to take the bus but to walk. It's a pretty steep road but once you leave the main road and walk through the nature it's defenitely worth it
Onderweg kwamen we de schattigste huizen tegen. Ik kan niet genoeg krijgen van alle pastel kleuren! Helaas stond er een enorme rij bij het paleis toen we daar aankwamen. Dat was een tegenvaller en omdat het al 15:30 was en we best moe waren van de klim hebben we uiteindelijk besloten om niet bij het paleis naar binnen te gaan.

On out way we saw the cutest houses. I can't get over all the pastel colors! Unfortunately there was a huge row at the entree of the palace... That was a disappointing and because it was already 15:30 and we were pretty tired, we decided not to visit the palace.
Van al dat klimmen krijg je trek! Dus gingen we in de avond op zoek naar een leuk restaurantje in het oude centrum. Het grappige aan de restaurants in Lissabon is dat je het beste naar binnen kunt gaan bij kleine tentjes met TL-verlichting en een simpele (soms sfeerloze) inrichting. Daar serveren ze namelijk het lekkerste eten! We kwamen bij terecht bij Tosco do Turra en daar heb ik de lekkerste tonijnsteak gegeten. Echt een aanrader!

All that walking made us hungry! So we went to old-town and looked for a nice restaurant. The funny thing about restaurants in Lisbon is that you can best go to those with only about 7 tables, fluorescent lighting and a simple decor. Those restaurants serve the best food! We ate at Tosco do Turra and I had the best tuna steak there. Really recommend!
De avond sloten we af met een dansje op straat haha! Er was overal live muziek, zo gezellig!
Ik heb nog veel meer foto's van Lissabon om te laten zien dus er komt nog een deel 2, binnenkort ;)

We ended the day with a dance on the street haha! There was live music everywhere, so cozy!
I have a lot more picture of Lisbon to show you so there we come a part 2, soon ;)

3 opmerkingen

1. Wat leuk bedacht om met de fiets door Lissabon te gaan fietsen! Dat lijkt me ook wel echt geweldig om te doen. Je hebt hele toffe foto's gemaakt en daarmee staat Lissabon nu officieel op mijn Bucketlist.

BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om fietsend de stad te ontdekken. Sintra lijkt mij prachtig. Het staat nu ook op mijn travellijstje.

3. Leuk om op die manier de stad te leren kennen! Prachtige foto's heb je gemaakt :) Die menukaart ziet er grappig uit.

Liefs,
    Marloes

BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!