Holiday in Crete - Aankomst & 1e dag strand

Gisterenavond zijn we teruggekomen uit Griekenland. Wat een heerlijke vakantie was dit! Het is erg lang geleden dat ik me zo ontspannen heb gevoeld. Niks moest en er was 0,0% stress. Zo fijn! Ik voelde me oprecht gelukkig en ook zo geïnspireerd. Voor Instagram heb ik bijvoorbeeld veel leuke foto's gemaakt, ik heb gefilmd voor een youtube video en ook kwam er ineens de vraag voor een samenwerking binnen voor mijn blog. Typisch zo'n voorbeeld van The Law Of Attraction.
Nu we weer thuis zijn wil ik proberen dit gevoel vast te houden en ik hoop zo dat het lukt. Misschien dat ik er later wel meer over schrijf, maar laten we eerst verder gaan met dit eerste verslag van onze vakantie.

Om 7:00 stonden mama en René voor onze deur en reden we met zijn allen naar Eindhoven Airport. Daar vlogen we uiteindelijk met een vertraging van zo'n 2 uur naar Kreta. Op de foto's hierboven zien jullie mijn outfit voor de vlucht: een chille broek, sneakers, trui, spijkerjasje en mijn favoriete tasje van dit moment. Daarnaast een foto van het uitzicht dat we hadden over de Griekse eilanden vanuit het vliegtuig.
We hebben er zin in!!
Tegen zessen kwamen we aan in het hotel: Petradi Beach. We werden blij verrast met mooie kamers met een balkonnetje vanwaar we uitzicht hadden op zee en op het fort van Rethymnon.

Petradi Beach ligt net buiten Rethymnon en direct aan het strand. Je hoort geen geluiden van de boulevard met irritante straatverkopers, maar het geluid van de zee. Ook is er een heerlijk vrij strand met maar weinig mensen. De restaurantjes in de omgeving zijn daarnaast ook allemaal leuk en goed betaalbaar. Kortom, als je naar Kreta komt voor de rust maar toch met zo'n 10 minuten lopen in Rethymnon wilt zijn dan is Petradi Beach een aanrader.
Na aankomst waren we allemaal behoorlijk moe van de reis en hebben we na het avondeten niks meer gedaan.
Na een goede eerste nacht was het de volgende morgen heerlijk wakker worden met het geluid van de zee en het licht van de zon die onze kamer binnen scheen.
We hebben die dag niks anders gedaan dan lekker relaxen aan het strand.
Met Happy Hour maakt de barman van Petradi Beach verse cocktails <3
Daar hebben we iedere dag gebruik van gemaakt haha!
Rond 20:15 ging de zon onder en was het tijd om een restaurant te kiezen voor het dinner.
Mijn dinner look voor de eerste avond.
De broek en het vestje zijn beide tweedehands. Ik ben zo blij met deze aankopen!
We hebben die avond bij Prima Plora gegeten, een biologisch restaurant. Het was heerlijk! Al hebben we toen wel geleerd dat je het eten (vooral de voorgerechten) beter kunt delen, want de porties waren enorm haha. Al die toastjes met zalm op de foto linksboven was bijvoorbeeld mijn voorgerecht, ik zat daarna al bijna vol. Gelukkig was mijn hoofdgerecht, tempura garnalen, wat kleiner.
Cheers! Op een top vakantie!

To be continued...💗

2 opmerkingen

1. Prachtige foto's. Je hebt een geweldige vakantie gehad zo te zien. Ik ben ook ooit op Kreta geweest, ik vond het prachtig.