Japanreis: Tokyo Tower, Cat Café in Harajuku & streetfood

Dag 3 in Tokyo begon voor ons nogal onrustig. Om 4:00 in de ochtend ging mijn telefoon luid af met de melding dat er een aardbeving aankwam. Die volgde vlak daarop en voor we het wisten lagen we te schudden in onze bedden. Gelukkig bleef het bij redelijk lichte trillingen. Ik heb daarna opgezocht hoe zwaar de beving was en die stond op 5.4 op de schaal van 7 in Chiba (de kust van Tokyo). Wij zitten daar wel enkele kilometers vandaan dus bij ons was het denk ik een 4.
Na de aardbeving was het even moeilijk in slaap komen maar uiteindelijk is het wel weer gelukt ;)

Toen we eenmaal weer onderweg waren na het ontbijt hebben we eerst in de wijk van ons hotel rondgelopen. Want de kraampjes waren elke keer als wij s’ avonds weer naar het hotel liepen al dicht. De straat met kraampjes bij de Senso-ji tempel is erg gezellig! Je kunt er souvenirs kopen en verschillende snacks. Ik vind vooral de stalletjes met etenswaren er allemaal zo leuk uitzien!
De tweede stop van de dag was een bezoek aan Tokyo Tower. Er valt niet zoveel over te vertellen behalve dat het toch wel een must is om er even langs te lopen. Het is toch HET symbool van Tokyo.
Onderweg naar het Keizerlijk Paleis trok het ineens helemaal dicht en begon het hard te regenen. Balen, want met dat weer ga je niet lekker rondwandelen. Gelukkig zaten we dicht bij het Pokécenter en konden we daar schuilen. Het Pokécenter is een super grote winkel vol met Pokémon merchandise. Hier konden we ons wel even vermaken.
We hadden gehoopt dat als we met de metro naar Akihabara zouden reizen het dan wel weer droog zou zijn. Maar helaas bleef het regenen. In Akihabara hebben we dan ook weinig gezien behalve de binnenkant van een game-hal haha! Ook best leuk om al die spelletjes te zien (de Japanners die het speelden waren echt mega goed, niet normaal) en natuurlijk zelf ook wat te spelen.
De dag sloten we af met, jawel, sushi! Toch weer 22.000 stappen gelopen. Gaan we dat de hele reis volhouden? Haha!
De 4e dag in Tokyo begonnen we in Harajuku. Eerst een stukje wandelen door het Yoyogi park met een bezoek aan de Meji Shrine. Leuk, maar lang niet zo indrukwekkend als de Sensoji-tempel bij ons hotel in Asakusa. Ook was het er behoorlijk druk, dus zijn we snel weer verder gelopen.
Als je Harajuku station uitloopt dan kom je direct in de bekende Takeshita street. Deze straat zit vol met winkeltjes met bijzondere kleding, katten cafes, snack kraampjes en photobooths. In mijn herinnering waren de winkeltjes wel wat authentieker en gericht op de Japanse jongeren. Nu voelde het wat toeristisch aan.
Het eten van een crêpe met slagroom, aardbei en chocolade saus konden we niet weerstaan.
En een bezoek aan één van de kattencafes ook niet haha! De katten waren allemaal zo schattig. Eerst lagen ze te slapen maar toen ze ons opmerkten wilden ze heel graag spelen. Ook kon je een drankje bestellen met cat-art. Ik koos een Chai Late en daar kwam het gezicht van een van de katten op. Echt geweldig haha!
Kijk dan hoe gaaf deze late-art is! Echt knap gedaan!
Happy me haha!
Na het kattencafe zijn we door de straatjes van Harajuku naar Shibuya gelopen (we moesten natuurlijk wel weer aan dat grote aantal stappen komen 😉) en vanuit Shibuya reisden we naar Shin-Okubo. Shin-Okubo wordt ook wel Korea-town genoemd. Grappig om te zien dat deze kleine wijk vol zit met Koreaanse winkeltjes en restaurants. We hadden een missie hier want, sinds we een Koreaanse reality serie hadden gezien, wilden we heel graag een “corn dog” proberen. Een soort hotdog maar dan met mozzarella van binnen en aan de buitenkant van het gefrituurde deeg zit suiker, ketchup en mosterd. Juist omdat deze combinatie zo raar klinkt wilde we het graag proberen. En het was lekker!! Haha! We waren echt verrast.
In de avond reisden we terug naar Shibuya, waar we nog een stop maakten bij de Nintendo store zodat Maikel een nieuwe game kon kopen. Op deze dag was de game uitgekomen, en als je dan toch in Japan bent kun je het net zo goed hier kopen waar het spel ook ontwikkeld is :)
Shibuya is 's avonds zo sfeervol met alle lichtjes!
We sloten de dag af met Ramen. Echt heerlijk! Dit was onze laatste dag in Tokyo. De reis wordt vervolgd naar de plaats Kanazawa. Maar daar in de volgende post meer over :)

1 opmerking

Bedankt voor je reactie!
Thank you for your comment!